newsletter
 
 
 
 
 













Δημοσιεύματα

 

25/06/2014

Ανακοίνωση της ΕΝ.Π.Ε. για την αξιολόγηση των υπαλλήλων των Περιφερειών

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ

Η Ένωση Περιφερειών Ελλάδας, τοποθετείται πάγια υπέρ ενός συστήματος αξιολόγησης των υπαλλήλων της το οποίο θα παρέχει ουσιαστικά κίνητρα για την βελτίωση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας του έργου τους προς όφελος του πολίτη και των ίδιων των εργαζομένων.

Το σύστημα αξιολόγησης των υπαλλήλων που εισάγεται με το Ν. 4250/2014 προδήλως δεν πληροί τα προαναφερόμενα κριτήρια, ενώ παράλληλα υφίστανται ζητήματα αντισυνταγματικότητας των διατάξεών του, τα οποία έχουν επισημανθεί από το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου.

Όπως έχει παγίως κριθεί από τη νοµολογία, βασικές αρχές και κατευθύνσεις του συστήµατος αξιολόγησης είναι η αντικειµενική και αµερόληπτη στάθµιση βάσει σαφώς προσδιοριζόµενων κριτηρίων της επαγγελµατικής ικανότητας και καταλληλότητας των υπαλλήλων σε σχέση µε το αντικείµενο της εργασίας τους και τα καθήκοντά τους, αλλά και της απορρέουσας από το Σύνταγµα (άρθρο 5) αρχής της αξιοκρατίας, η δε βαθµολόγηση των δηµοσίων υπαλλήλων πρέπει να γίνεται πάντοτε µετά από αντικειµενική και ουσιαστική αξιολόγηση και κρίση τους από τα αρµόδια όργανα.

Με τις νέες ρυθμίσεις επιβάλλεται ο εκ των προτέρων ορισμός ανώτατων και απαράβατων ποσοστών υπαλλήλων που μπορούν να αξιολογηθούν ανά βαθμολογική κλίμακα. Και αυτό ανεξάρτητα από την πραγματική κρίση των αξιολογητών ως προς την ποιότητα των αξιολογουμένων. Τα κριτήρια αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας, όπως προσδιορίζονται στις διατάξεις του νόμου, είναι στην ουσία αόριστες και μη σαφώς προσδιορισμένες έννοιες σε μία διοίκηση που λειτουργεί χωρίς καθηκοντολόγιο, χωρίς διακριτά χρονικά στάδια υλοποίησης των διαδικασιών και χωρίς προσδιορισμό των υπαλλήλων που απαιτούνται για τη διεκπεραίωση των διοικητικών ενεργειών σε υπηρεσίες που στην ουσία λειτουργούν υποστελεχωμένες.

Επιπρόσθετα η αξιολόγηση ιδιαίτερα κατά την πρώτη εφαρμογή της απαιτεί εξειδίκευση από το Υπουργείο με την παροχή συγκεκριμένων οδηγιών και κατευθύνσεων ως προς τα τεχνικά ζητήματα που αφορούν στην εφαρμογή συγκεκριμένων αντικειμενικών κριτηρίων αξιολόγησης της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας των υπαλλήλων μας. Τέτοιες οδηγίες και κατευθύνσεις δεν έχουμε λάβει μέχρι σήμερα γεγονός που καθιστά το νόμο επί τοις ουσίας ανεφάρμοστο σε βασικά ουσιώδη σημεία του.

Το πάγωμα της εφαρμογής του νόμου ειδικά στις αιρετές Περιφέρειες επιβάλλεται και από τους νομικούς περιορισμούς που έχουν τεθεί στη διενέργεια πάσης φύσεως υπηρεσιακών μεταβολών μέχρι την ανάληψη της θητείας των νέων Περιφερειακών αρχών.

Για τους λόγους αυτούς η ΕΝΠΕ θεωρεί ότι ο νόμος είναι αντικειμενικά ανεφάρμοστος και στέκεται στο πλευρό των εργαζομένων μέχρι να δοθούν από το Υπουργείο οι απαραίτητες οδηγίες και διευκρινίσεις καθώς και να κριθούν οριστικά τα σοβαρά ζητήματα αντισυνταγματικότητας που έχουν εγερθεί ενώπιον του Συμβουλίου Επικρατείας.

 

15/05/2014

Έχουμε την εμπειρία, έχουμε την θέληση, έχουμε την γνώση. Γι' αυτό μπορούμε

 Από το To debate της aftodioikisi.gr για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Μάρκος Μπόλαρης: Αναδιάταξη των υπηρεσιών της Περιφέρειας με εφαρμογή σύγχρονων μορφών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που θα βελτιώσουν δραστικά την αποτελεσματικότητα, την ταχύτητα εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρηματιών. Για να υπάρξει επιτέλους διαφάνεια στις συναλλαγές τόσο στη λειτουργία των υπηρεσιών όσο και στην οικονομική διαχείριση. Για να έχουμε υπηρεσίες φιλικές για τον πολίτη και ελκυστικές στον επενδυτή. Να εδραιώσουμε τις αρχές μιας σύγχρονης διακυβέρνησης, που σπάει τα πελατειακά δεσμά του παρελθόντος.

Διεύρυνση του στρατηγικού ρόλου της Περιφέρειας στην αυτοδιαχείριση και στην ανάπτυξή του τόπου για να πάψουμε να είμαστε επαίτες και συνένοχοι συνοδοιπόροι της κεντρικής εξουσίας. Ένταξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε ένα δίκτυο διαπεριφερειακών και διεθνών σχηματισμών που θα ισχυροποιήσει την πολιτική των στρατηγικών μας επιλογών για μιας ισότιμη παρουσία στην Ευρώπη των Περιφερειών. Προσβλέπουμε σε μια Ευρωπαϊκή προοπτική, από την οποία θα εκπορευτούν πολιτικές περιφερειακής ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής, θα διεκδικήσουμε χρηματοδοτικά εργαλεία και ανταγωνιστικά περιφερειακά προγράμματα που θα εξυπηρετήσουν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης.

Αντί να εμφανίζουμε παραπλανητικά στοιχεία απορροφητικότητας με αναφορά σε τομεακές δράσεις υπουργείων όπως πράττει η διοίκηση Τζιτζικώστα για να δικαιολογήσει την ανικανότητά της και την αδράνειά της διεκδικούμε με σχέδιο, με γνώση και τεχνοκρατική επάρκεια πόρους από απευθείας από την Επιτροπή των Περιφερειών, τους Ευρωπαϊκούς μηχανισμούς συνοχής για να καταπολεμήσουμε στην ανεργία, τη φτώχεια, να αναπτύξουμε δομές επιχειρηματικότητας.

Για να αντιμετωπίσουμε το οξύ πρόβλημα κοινωνικού αποκλεισμού προτείνουμε την αξιοποίηση του ΕΣΠΑ για τη δομής πρωτοβάθμιας περίθαλψης ανά Περιφερειακή ενότητα, με απώτερο στόχο τη διεύρυνση σε περισσότερες δομές. Οι υπάρχουσες δομές που εγκαταλείπονται από τον ΕΟΠΠΥ μπορούν να αποτελέσουν τη βάση στήριξης του κοινωνικού μας σχεδιασμού περίθαλψης για ανασφάλιστους.

Η επένδυση στο αξιόλογο επιστημονικό δυναμικό που διαθέτει η περιοχή είναι η κρίσιμη μάζα για να προωθήσουμε την ιδέα της «έξυπνης» ή «εξειδικευμένης» Περιφέρειας που συγκεντρώνει τα πλεονεκτήματά της για να συγκροτήσει ένα πόλο καινοτομίας και ευφυούς ανάπτυξης. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί ανάμεσα σε άλλα με τη δημιουργία δομών νεανικής επιχειρηματικότητας και καινοτομίας.
 
Διαβάστε το πλήρες άρθρο



 

12/05/2014

Χωρίς σχόλιο....τα λένε όλα οι πολίτες !

Θεσσαλονίκη, 09 Απριλίου 2013


Προς τον κύριο Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας
κ. Απόστολο Τζιτζικώστα

Θέμα : «Η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου στις 05/04/2013»

Αξιότιμε κύριε Περιφερειάρχη,
Μετά από την προχθεσινή σας τοποθέτηση, ως «αναρμόδιος» του όλου θέματος, που αναφέρεται στην εξόρυξη του χρυσού στη Χαλκιδική και στις επιπτώσεις της σ’ αυτήν και στην Κεντρική Μακεδονία, μας είναι αδύνατον πλέον να μην σας εκφράσουμε κάποιες σκέψεις μας.
Όταν προ διμήνου περίπου, ήρθατε στον Πολύγυρο για να ενημερωθείτε για την εξόρυξη του χρυσού στη Χαλκιδική, δηλώσατε καλοπροαίρετα, ότι ήσασταν «παρθένος» ως προς την όλη ενημέρωση του θέματος, και γι‘ αυτό είχατε έρθει. Ξαφνιαστήκαμε μεν, για το «παρθένος», το αποδεχθήκαμε δε, στα πλαίσια της εκ μέρους σας ειλικρίνειας και στην μετέπειτα προσπάθειά σας για ενημέρωση και τοποθέτησή σας. Τώρα πλέον, μετά από το «αναρμόδιος» και ότι «η Περιφέρεια έχει μόνο συμβουλευτικό χαρακτήρα» χωρίς να έχετε την πρόθεση έστω να τοποθετηθείτε, σας εκφράζουμε τις παρακάτω απορίες σε σχέση με το παρελθόν:
1. Δηλαδή, κύριε Περιφερειάρχα, εάν σας ρωτούσαν τότε οι δημοσιογράφοι (λίγο πριν έρθετε στον Πολύγυρο για ενημέρωση) γιατί βομβαρδίστηκε η Περιφέρειά σας, (Ιερισσός Χαλκιδικής) με ΜΑΤ και δακρυγόνα, θα λέγατε ότι «είμαι ανενημέρωτος»;
2. Εάν σας ρωτούσαν, γιατί στις 21/10/12 , 23 διμοιρίες των ΜΑΤ με 2 ελικόπτερα χτυπούσαν τους κατοίκους της Χαλκιδικής, επάνω στο δάσος των Σκουριών, δηλαδή στην Περιφέρειά σας, εσείς θα λέγατε ότι «είμαι ανενημέρωτος» ; 23 διμοιρίες με 2 ελικόπτερα ελέγχουν τον μισό Έβρο, κύριε Περιφερειάρχα!
3. Εάν σας ρωτούσαν για τις πορείες των χιλιάδων ατόμων που έγιναν μέσα στην Περιφέρειά σας από τους κατοίκους της (δύο στη Θεσσαλονίκη), ή ακόμα και στην Αθήνα, εσείς θα λέγατε ότι «είστε ανενημέρωτος» ;

Και τώρα, κύριε Περιφερειάρχα, πάμε στα τρέχοντα. Γνωρίζετε ότι, λόγω της φύσης του υπεδάφους, η περιοχή της Χαλκιδικής από την Ορμύλια, Μεταμόρφωση και προς τα κάτω, σε όλο το μεσαίο πόδι, δεν μπορεί να συγκρατήσει στο υπέδαφός της, υδάτινες λεκάνες. Αναγκάζονται, λοιπόν, οι κάτοικοι, λόγω της μεγάλης λειψυδρίας, να κάνουν γεωτρήσεις, που συνήθως αποτυγχάνουν. Έρχονται λοιπόν οι Καναδοί και λένε ότι στον Κάκκαβο περισσεύει το νερό και χύνεται στη θάλασσα. Εμείς το αμφισβητούμε, αλλά έστω ότι το αποδεχόμαστε. Πού είσαστε λοιπόν εσείς, ως Περιφέρεια; Αντί για να δραστηριοποιηθείτε, για να προωθηθεί, χρόνια τώρα, αυτό το νερό στην περιοχή του μεσαίου ποδιού, το παραχωρείτε στους Καναδούς με την «μη αρμοδιότητά» σας. Τους Καναδούς τους γνωρίζαμε από χθες και τους προτιμούμε από τους Χαλκιδικιώτες της περιοχής για να πραγματοποιήσουν την λεγόμενη καταστροφική «επένδυση»; Ποια επένδυση μπορεί να πραγματοποιηθεί και ποιος επενδυτής μπορεί να έρθει στο μεσαίο πόδι για να δημιουργήσει κάποια επένδυση, π.χ. ξενοδοχειακό συγκρότημα κλπ, όταν δεν υπάρχει το στοιχειώδες, δηλαδή η πρόβλεψη του νερού; Σ’ όλα αυτά εσείς, κύριε Περιφερειάρχα, είστε αναρμόδιος; Δεν έχετε υποχρέωση τοποθέτησης;

Δηλώνετε ότι είστε «αναρμόδιος» ως Περιφερειάρχης για το συγκεκριμένο θέμα. Είστε όμως αρμόδιος για το ρυθμιστικό και το χωροταξικό της ίδιας περιοχής. Αυτά, άραγε, δεν έχουν σχέση μεταξύ τους;

Δηλώνετε «αναρμόδιος» για τα συμβαίνοντα στα 317.000 στρέμματα στη Χαλκιδική. Αύριο θα δηλώσετε αναρμόδιος για τα 91.000 στρέμματα στο Κιλκίς; Μεθαύριο θα δηλώσετε αναρμόδιος και για τα 10.000 στρέμματα στο Άγκιστρο – Μαύρες Πέτρες Σερρών, που η ιστορία θα ολοκληρωθεί με το Παγγαίο; Έχετε συνειδητοποιήσει ότι αυτός ο γεωγραφικός – καταστροφικός κύκλος περικλείει την δική σας Περιφέρεια, δηλαδή το 1.500.000 των κατοίκων και αυτό δεν είναι αρμοδιότητά σας; Ούτε καν για μια τοποθέτησή σας, έστω και με πολιτικό κόστος;

Η τάξη του Περιφερειακού Συμβουλίου είναι βέβαια θέμα του Προέδρου, γιατί όμως επικράτησε τέτοια οχλοκρατία στην παράταξή σας όταν μετά από έντονη πίεση και διαμαρτυρία διαβάστηκαν τα συμπεράσματα του πορίσματος, που ήταν μισή σελίδα μόνο, του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας; Είχαν δημιουργηθεί τέτοια «πηγαδάκια», που ματαίως ο κύριος Πρόεδρος προσπαθούσε, υψώνοντας τη φωνή του να ακουστεί το κείμενο αυτό. Φαίνεται, ότι ούτε και αυτό σας ενδιέφερε.

Όταν χιλιάδες άνθρωποι βρίσκονται έξω από την Περιφέρεια και ζητούν απ’ την διοίκησή τους να πάρει θέση, εσείς δηλώνετε «αναρμόδιος»; Και εν πάση περιπτώσει, δεν σας ζητήσαμε να γίνετε ο δικαστής και να λύσετε το θέμα, αλλά η τοποθέτηση της Περιφέρειας νομίζω ότι είναι ύψιστη υποχρέωσή σας. Μετά από δυο χιλιάδες χρόνια, τώρα θυμίζετε με την δική σας πολιτική τοποθέτηση, τον Πόντιο Πιλάτο. Αφ’ ενός προσπαθείτε να ικανοποιήσετε την Αθήνα, αφ’ ετέρου να μην χάσετε τις ψήφους της Περιφέρειας ως αιρετός. Το 1.500.000 όμως των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, έχει αντιληφθεί περί τίνος πρόκειται και η τακτική σας δεν πρόκειται να περάσει απαρατήρητη.

Σε όλα τα παραπάνω δεν αναφερθήκαμε καθόλου στην ουσία του προβλήματος (δηλαδή στην εξόρυξη του χρυσού) διότι δεν έχει αυτόν το σκοπό αυτή η επιστολή. Μας δημιουργείται όμως μια απορία: Το θέμα αυτό κράτησε περίπου 8 ώρες στην Περιφέρεια, από τις 12:00 μέχρι τις 20:00 μ.μ. , όπου κάνατε ελάχιστες ερωτήσεις επί του θέματος. Μήπως αυτό ήταν στα πλαίσια του ότι η Περιφέρεια είναι «αναρμόδια»;

Κλείνοντας, έχουμε την αίσθηση ότι εκ μέρους σας ίσως υπάρχει το παράπονο ότι το παραπάνω κείμενο δεν σέβεται όπως θα έπρεπε τον Περιφερειάρχη ως θεσμό. Δεν φταίμε εμείς γι’ αυτό όμως, γιατί ακολουθούμε το παράδειγμά σας. Δεν είναι δυνατόν, κύριε Περιφερειάρχα, να σας κατατίθενται ψηφίσματα Δημοτικών Συμβουλίων όπως του Δήμου Καλαμαριάς, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Λαγκαδά, Βόλβης, Κορδελιού – Ευόσμου, Παύλου Μελά (είναι σε εξέλιξη του Δήμου Θεσσαλονίκης) και να αναμένονται ψηφίσματα και από άλλους Δήμους της Περιφέρειας, στα οποία να τονίζεται η έντονη ανησυχία για τους κατοίκους της Χαλκιδικής καθώς και για τους δικούς τους κατοίκους. Έχετε υπολογίσει πόσους κατοίκους αντιπροσωπεύουν αυτά τα ΔΣ ; Δεν τα αποδέχεστε ως θεσμό; Δεν ανήκουν στην Περιφέρειά σας αυτά και οι πολίτες τους; Πώς εσείς δηλώνετε «αναρμόδιος»; Πού πρέπει να υποβάλλουμε αυτά τα ψηφίσματα; Μήπως στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας; Εκεί υπάγονται; Γιατί εκείνη δηλώνει αρμόδια και παίρνει θέση. Μήπως τελικά, κύριε Περιφερειάρχα, τα χρώματα των κομμάτων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, υπερισχύουν από την υγεία των παιδιών μας;

Τελειώνοντας θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι είμαστε ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ αλλά σε καμία περίπτωση, ό,τι βαφτίζεται επένδυση, δεν σημαίνει ότι είναι και επένδυση. Άλλο επένδυση, άλλο καταστροφή του τόπου.

ΣΩΤΗΡΙΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΣ
ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ierissos.blogspot.gr
 

 

09/05/2014

Πρόγραμμα εμφανίσεων Μάρκου Μπόλαρη στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. για το Σάββατο 10 Μαΐου

 10:30  Ο κ. Μάρκος Μπόλαρης θα βρίσκεται στο studio της Δημόσιας Τηλεόρασης, παίρνοντας μέρος στην τηλεοπτική συζήτηση της εκπομπής, για τις εκλογές στην αυτοδιοίκηση.

13:00 Ο κ. Μπόλαρης θα πάρει μέρος στην ειδική εκπομπή που διοργανώνει το Radio Thessaloniki 94.5, με τους υποψηφίους στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

 

08/05/2014

Επιχειρηματική εκπαίδευση στα ΑΕΙ, η περίπτωση του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης

Αγγελιοφόρος 12 Δεκεμβρίου 2013

Τα τελευταία χρόνια στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα στην Ελλάδα, άρχισε να εμφανίζεται η επιχειρηματικότητα με διάφορες μορφές. Αν και ήμασταν συνηθισμένοι να θεωρούμε ότι στις Οικονομικές σχολές, προσανατολίζονταν όσοι ενδιαφέρονταν να απασχοληθούν στον ιδιωτικό τομέα και κυρίως ως επιχειρηματίες, σήμερα βλέπουμε μία στροφή στην επιχειρηματικότητα και αποφοίτων άλλων ειδικοτήτων, που στοχεύουν να συνδυάσουν τις επιστημονικές τους γνώσεις με το ‘’επιχειρείν’’. Το σημαντικό όμως είναι, να δημιουργηθούν ομάδες που θα αποτελούνται από μέλη διαφορετικών ειδικοτήτων, για να έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας. Επίσης θα πρέπει να ενισχυθεί η έρευνα στα Τριτοβάθμια Ιδρύματα, γιατί χωρίς αυτήν οι επιχειρηματικές ιδέες είναι χαμηλής αξίας και περιορισμένων προσδοκιών.
Θα πρέπει όμως να επισημάνουμε ότι τα χαρακτηριστικά της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά γιατί παρατηρούμε ότι υπάρχει, μία στροφή σε επαγγέλματα βιοπορισμού, με στόχο το απλό μεροκάματο και όχι η δημιουργία δράσεων καινοτομίας και υψηλής προστιθέμενης αξίας. Το φαινόμενο αυτό δεν εμφανίζεται μόνο σήμερα στην περίοδο της μεγάλης οικονομικής κρίσης, αλλά αποτελεί κλασικό τρόπο άσκησης της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα διαχρονικά. (ενοικιαζόμενα δωμάτια, video club, βιοτεχνίες ρούχων, εργολαβίες, καφέ κ.α). Η νοοτροπία αυτή θα πρέπει να αλλάξει και να στραφούμε σε καινοτόμες επιχειρηματικές δράσεις. Αυτό θα γίνει κυρίως μέσω των παρεμβάσεων στο εκπαιδευτικό σύστημα.

belidis.gr
 

 

17/05/2014

Ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Μάρκος Μπόλαρης μιλά στο alterthess

Σε εξέλιξη βρίσκεται στο πλαίσιο των κυβερνητικών σχεδιασμών η ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Ποια είναι η στάση σας απέναντι σε αυτά τα σχέδια;

Δηλώνουμε κατηγορηματικά πως τόσο η ΕΥΑΘ όσο και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι στρατηγικής σημασίας υπηρεσίες για την ανάπτυξη της περιοχής και εκφράζουμε τη ριζική μας αντίθεση σε οποιασδήποτε μορφής παραχώρησής τους. Το νερό είναι κοινωνικό αγαθό. Πρέπει να είναι διαθέσιµο σε όλους. Δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο κερδοσκοπικής συναλλαγής. Ας μην αυταπατώνται όσοι υποστηρίζουν πως δήθεν με την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ η τιμή του νερού θα μειωθεί και θα υπάρξει βελτίωση της ποιότητας των παρεχόµενων υπηρεσιώνκαι των υποδομών ύδρευσης. Υπάρχει μια αδήριτη λογική που διέπει σήμερα την αγορά, την οικονομία: ο ρόλος καμιάς ιδιωτικής εταιρείας δεν είναι να ασκεί κοινωνική πολιτική, ή να δρα σύµφωνα µε το ευρύτερο κοινωνικό συµφέρον. Το νερό είναι αγαθό µε µηδενική ελαστικότητα ζήτησης και η διαχείρισή του πρέπει να ασκείται εξ ολοκλήρου από το δημόσιο. Η ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών παροχής ύδατος οδηγεί σε υψηλότερες τιµές και µε αµφίβολη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πολίτες. Όσοι εμφανίζονται σήμερα υπερασπιστές ή υποτελείς μιας σκληρής φιλελεύθερης πολιτικής που στο όνομα των μνημοναικών υποχρεώσεων της χώρας επιζητεί την ιδιωτικοποίηση κρίσιμων και στρατηγικής σημασίας τομέων του δημόσιου βίου αποκρύπτουν τα ιστορικά προηγούμενα. Βολιβία: Το 1998 το ∆ΝΤ εγκρίνει δάνειο στη Βολιβία υπό την προϋπόθεση της ιδιωτικοποίησης όλων των δηµόσιων υπηρεσιών μεταξύ αυτών και της ύδρευσης. Το 1999 µε µυστικές διαβουλεύσεις η κυβέρνηση της Βολιβίας παραχωρεί το δίκτυο ύδρευσης σε πολυεθνικό εταιρικό σχήμα με επικεφαλής την αµερικανική Bechtel.Το 2000 οι αυξήσεις στα τιµολόγια του νερού οδήγησαν σε διαµαρτυρίες που κλιµακώθηκαν σε λαϊκή εξέγερση με 7 νεκρούς. Η κυβέρνηση αποφάσισε τότε τη διακοπή της συνεργασίας και η Bechtel αξίωσε αποζηµιώσεις 25 εκατ. δολαρίων όταν τα τα αποθεµατικά της τότε ήταν 14 δισ. ενώ της Βολιβίας µόνο 2,5 δισ. δολ. . παρόμοιες καταστάσεις είχαμε την Αργεντινή όπου μετά τη ιδιωτικοποίηση παρατηρήθηκε πως μετά την υποχρεωτική «παραίτηση» του 50% των υπαλλήλων της δημόσιας εταιρείας ύδρευσης η πολυεθνική πληρούσε µόνο το 45% των συµβατικών της υποχρεώσεων (νέες συνδέσεις, κλπ.) ενώ ζητούσε αλλαγές στη σύµβαση για να αυξήσει τις τιµές. Το 2003 διαπιστώθηκε ότι µόνο το 12% των λυµάτων περνούσαν από επεξεργασία ενώ το 88% χύνονταν στον ποταµό Ρίο Ντε Λα Πλάτα προκαλώντας µεγάλη καταστροφή. Στη Νιγηρία μετά την ιδιωτικοποίηση του δικτύου ύδρευσης µόνο το 60% του πληθυσµού έχει πρόσβαση σε πόσιµο νερό κακής επεξεργασίας. Στις Φιλιππίνες μέσα σε 5 χρόνια από την ιδιωτικοποίηση του δικτύου ύδρευσης οι τιµές αυξήθηκαν κατά 500% ενώ το 2003 παρουσιάστηκαν κρούσµατα χολέρας και δυσεντερίας λόγω κακής επεξεργασίας και έλλειψης συντήρησης του δικτύου, προκειµένου να περιοριστεί το κόστος των εταιρειών. Για να προλάβουμε όσους μας επικρίνουν πως επικαλούμαστε παραδείγματα από χώρες με προβληματικές οικονομίας υπενθυμίζουμε πως : στη Βρετανία το 1989 η ιδιωτικοποίηση του φορέα ύδρευσης της Αγγλίας και Ουαλίας, επέφερε σε 10 χρόνια αύξηση του µέσου κόστους του λογαριασµού κατά 43%, στις 221 GBP ενώ στη Σκωτία που παρέμεινε δηµόσιος φτάνει στις 170 GBP. Στη Γαλλία όταν ιδιωτικοποιείται επί Σιράκ το 77% του δικτύου ύδρευσης της χώρας από τον επίδοξο αγοραστή της ΕΥΑΘ, η ∆ιεύθυνση Ανταγωνισµού διαπιστώνει σύντοµα ότι όσοι υδρεύονται από ιδιωτικά δίκτυα πληρώνουν 14% παραπάνω, χωρίς βελτίωση των υπηρεσιών. Μάλιστα, το 53% δηλώνει ότι δεν πίνει νερό βρύσης λόγω της κακής του ποιότητας.

Επιμέλεια: Ευγενία Χατζηγεωργίου
alterthess.gr
 

 

14/05/2014

Ο τόπος χρειάζεται σχέδιο πορείας και καλό καπετάνιο

  Συνέντευξη στη Voria.gr του υποψηφίου περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας με τον συνδυασμό «Συμμετέχω», Μάρκου Μπόλαρη

Αισιόδοξος ότι η παράταξή του «Συμμετέχω» θα είναι στο δεύτερο γύρο των περιφερειακών εκλογών της Κεντρικής Μακεδονίας δηλώνει ο υποψήφιος περιφερειάρχης, Μάρκος Μπόλαρης, στη συνέντευξή του στη Voria.gr.
Ο κ. Μπόλαρης σημειώνει ότι τα ποσοστά που δίνουν οι δημοσκοπήσεις «απευθύνονται σε αφελείς», αμφισβητώντας ότι μπορεί η ΝΔ να έχει δύναμη 50% στην Κεντρική Μακεδονία, όπως αθροιστικά δίνουν τα γκάλοπ στους δυο υποψήφιους που προέρχονται από την ιδεολογική μήτρα της, τους κ.κ. Τζιτζικώστα και Ιωαννίδη.
Κατακεραυνώνει την προηγούμενη διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κάνοντας λόγο για «ιδεολογικούς εκφραστές των διοικητικών μηχανισμών και των παράκεντρων εξουσίας», αλλά και για «σύστημα κολλητών, ευνοούμενων και απευθείας αναθέσεων».
Ο κ. Μπόλαρης θεωρεί ότι οι πολίτες θα εκτιμήσουν το πρόγραμμά του, καταθέτοντας τους πέντε βασικούς άξονες μιας διοίκησης της Περιφέρειας φιλικής προς τον πολίτη.
Έξω από την κριτική του δε μένει και η κυβέρνηση, η οποία όπως αναφέρει «ξεπουλάει τα στρατηγικά πλεονεκτήματα του τόπου, τις υποδομές, όπως το λιμάνι και το αεροδρόμιο». Και βάζει ως στόχο την «υπέρβαση της πελατειακής και εγχώριας διαπλοκής».

-Θεωρείτε ότι μπορείτε να βρεθείτε στο δεύτερο γύρο των περιφερειακών εκλογών και να διεκδικήσετε επί ίσοις όροις την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας;

Μια στοιχειωδώς έγκυρη επεξεργασία των δεδομένων που εστιάζονται στα προβλήματα της Περιφέρειας, στις αγωνίες των πολιτών, στις αναπτυξιακές προτεραιότητες, στο διαπιστωμένο αίτημα για αλλαγή νοοτροπίας και αντίληψης στη διοίκηση αποτυπώνεται στο πρόγραμμα της «Ανεξάρτητης Αυτοδιοικητικής Κίνησης - Συμμετέχω». Ως έλλογη και χωρίς την πίεση ψευτοδιλημμάτων εκλογική συμπεριφορά είναι η απάντηση στις προσδοκίες των πολιτών. Αντλούμε τη βεβαιότητα συμμετοχής στην τελική μάχη από την ανταπόκριση του κόσμου στο δικό μας προσκλητήριο για ένα ανεξάρτητο αυτοδιοικητικό σχήμα που δίνει ελπίδα και προοπτική στο αναπτυξιακά όραμα για την Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας. Μόνο σε αφελείς βέβαια απευθύνονται δημοσκοπήσεις που παραβιάζοντας στοιχειώδη μαθηματικά δίνουν σε ομόλογα ιδεολογικά σχήματα, κλάδους του ίδιου κορμού διαπλοκής και αδιαφάνειας που πνίγει κάθε δημιουργική προσπάθεια, ποσοστά αθροιστικά μεγαλύτερα και από όσα εισέπραξαν στις προηγούμενες εκλογές. Υποτιμούν τη νοημοσύνη των πολιτών όσοι εκτιμούν πως το 25% της πολιτικής μήτρας από την οποία προέρχονται οι κκ. Τζιτζικώστας και Ιωαννίδης συγκεντρώνει αθροιστικά στις δημοσκοπήσεις 50%.
Γιατί βέβαια οι νοήμονες πολίτες γνωρίζουν καλά ποιοι είναι οι ιδεολογικοί εκφραστές των διοικητικών μηχανισμών και των παράκεντρων εξουσίας που καλλιεργούν χρόνια τώρα το σύστημα των κολλητών και των ευνοούμενων, των απευθείας αναθέσεων.
Απέναντι σε ένα σύστημα, με έδρα το μητροπολιτικό κέντρο της Περιφέρειας, τη Θεσσαλονίκη, που ευτέλισε τα προηγούμενα χρόνια θεσμούς και καταδίκασε την περιοχή στην ανυποληψία και στην αναπτυξιακή υστέρηση, οι πολίτες έχουν ως επιλογή ένα ακηδεμόνευτο αυτοδιοικητικό σχήμα. Απέναντι στους επίγονους της προηγούμενης διοίκησης, με όποιο σχήμα κι αν εμφανίζονται για να εγκλωβίσουν τους πολίτες της Κεντρικής Μακεδονίας, υπάρχει μια άλλη επιλογή προοπτικής και ελπίδας για τον τόπο. Είναι η πλειοψηφία των πολιτών που ανταποκρίνονται στην πρόκληση για να δουλέψουμε όλοι μαζί, για να συμμετάσχουμε σε παραγωγική ετοιμότητα. Δεν φοβόμαστε από παραπλανητικούς αριθμούς και υπολογισμούς που δεν αντέχουν στη δοκιμασία της λογικής εγκυρότητας, είμαστε η δύναμη ανατροπής του φαύλου παρελθόντος, ο Βαρδάρης της ξαστεριάς, και ταυτόχρονα η δύναμη της δημιουργίας. 

voria.gr

 

11/05/2014

Η ευθύνη και το προνόμιο για την Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας

Μάρκου Μπόλαρη

Η τετραετία που διανύσαμε ήταν για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ένα επεισόδιο στον κύκλο των χαμένων ευκαιριών. Η απερχόμενη διοίκηση παρέμεινε δέσμια μιας αντίληψης που αρκείται, για την πλουσιότερη Περιφέρεια της χώρας, στο ρόλο του φτωχού εταίρου που εκλιπαρεί την κεντρική διοίκηση, το κράτος των Αθηνών, για ψιχία. Κι ενώ η πρόκληση είναι μπροστά μας κανείς δεν έχει αντιληφθεί πόσο σημαντικός είναι ο στρατηγικός ρόλος της Περιφερειακής αυτοδιοίκησης στην αυτοδιαχείριση και στην ανάπτυξή του τόπου. Μάλιστα κάποιοι για να καλύψουν την πλήρη αδυναμία τους να αναλάβουν τις αυξημένες ευθύνες από τη διεύρυνση των αρμοδιοτήτων της Περιφέρειας, ακόμη και σε επίπεδο Ευρωπαϊκό, καταφεύγουν στο απατηλό παιχνίδι προσεταιρισμού παλιοκομματικών μηχανισμών. Σαν να μην μεσολάβησε τίποτε στον τόπο, λες και είναι άμοιροι ευθυνών για την εικόνα που εμφανίζει η μεγαλύτερη Περιφέρεια της χώρας με τους 7 νομούς και τους ισχυρούς δήμους, με τη συνεχώς διογκούμενη ανεργία, την κλιμάκωση της αποβιομηχάνισης. Ούτε κάποιοι άλλοι αντιλήφθηκαν ότι τα ιδεολογικά στεγανά και οι εμμονές, εκτός από το διχασμό που προκάλεσαν στην κοινωνία, στέρησαν τον τόπο από κρίσιμες ενοποιητικές χειρονομίες και οδηγούν σε πολιτικά αδιέξοδα.
Συμμετέχω στην πρόκληση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έχοντας κατανοήσει το μέγεθος, τη σημασία και την αξία του θεσμού. Συμμετέχω στην πρόκληση για μια ακηδεμόνευτη από σκοπιμότητες και παράκεντρα εξουσίας αυτοδιοίκηση έχοντας μια πολιτική σκευή χρήσιμη για να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις αναπτυξιακής ανάτασης της Μακεδονίας. Με την εμπειρία και τη γνώση για να θεμελιώσουμε στη θέση του παρωχημένου συγκεντρωτικού μοντέλου, που δεν μπορεί να αντιμετωπίσει πια τις ανάγκες του κράτους και του πολίτη στον 21ο αιώνα, μια σύγχρονη διοίκηση που θα έχει ένθετα χαρακτηριστικά της τη διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα. Γνωρίζουμε τα εργαλεία διακυβέρνησης και έχουμε την πολιτική βούληση για να αναπτύξουμε μια διοίκηση που θα εμπιστεύεται ο πολίτης, συμπαραστάτη στον επιχειρηματία, στήριγμα στο νέο που αναζητά ευκαιρίες για δημιουργικές προτάσεις.
Ζούμε σε έναν τόπο που συγκεντρώνει εξαιρετικά πλεονεκτήματα, φυσικά και γεωστρατηγικά, που έχει το προνόμιο να διατηρεί στην καρδιά της Περιφέρειας, τη Θεσσαλονίκη, τη μοναδική ζώσα μαρτυρία του Βυζαντίου. Είμαστε κάτοικοι ενός τόπου που προβάλει με περηφάνια την ιστορική του μνήμη, αρχαιοελληνική, προσφυγική, αλλά και τη δημιουργική συνύπαρξη με άλλες εθνοτικές ομάδες και θρησκείες. Έχουμε δίπλα μας την προοπτική της Εγνατίας της ανάπτυξης και του πολιτισμού, την πρόκληση του μεγάλου λιμανιού της Νότιο Ανατολικής Ευρώπης. Πρέπει να αποδείξουμε ότι μπορούμε βασισμένοι στις δικές μας δυνάμεις, στο αξιόλογο επιστημονικό δυναμικό της περιοχής, στις αξιόμαχες παραγωγικές δυνάμεις της ενδοχώρας να διαμορφώσουμε ένα πρότυπο ανάπτυξης με συντεταγμένες του την ποιότητα και την καινοτομία.
Στόχος μου και μέλημά μου, είναι να προσθέσω στην πολιτική μου εμπειρία, στις προκλήσεις που διανοίγονται με την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, ένα οργανωμένο σχέδιο αξιοποίησης των εργαλείων ανάπτυξης της πιο σπουδαίας Περιφέρειας της χώρας.
Δημιουργική στάση στη πρόκληση αυτή είναι η συνειδητοποίηση της αυξημένης ευθύνης μας, σε περίοδο κρίσης, για την επιλογή του κατάλληλου τιμονιέρη στη διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Δεν δικαιολογούνται εσωστρεφείς συμπεριφορές και δογματικές εμμονές όταν αντιλαμβανόμαστε πως οι εκλογές αυτές είναι κρίσιμος ρυθμιστής της αναπτυξιακής πορείας, του μέλλοντος της περιοχής.

Ζούμε σε έναν τόπο που συγκεντρώνει εξαιρετικά πλεονεκτήματα, φυσικά και γεωστρατηγικά, που έχει το προνόμιο να διατηρεί στην καρδιά της Περιφέρειας, τη Θεσσαλονίκη, τη μοναδική ζώσα μαρτυρία του Βυζαντίου. Είμαστε κάτοικοι ενός τόπου που προβάλει με περηφάνια την ιστορική του μνήμη, αρχαιοελληνική, προσφυγική, αλλά και τη δημιουργική συνύπαρξη με άλλες εθνοτικές ομάδες και θρησκείες. Έχουμε δίπλα μας την προοπτική της Εγνατίας της ανάπτυξης και του πολιτισμού, την πρόκληση

Οι εκλογές για την ανάδειξη της νέας διοίκησης στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δεν πρέπει να είναι ένα ακόμη επεισόδιο στον κύκλο των χαμένων ευκαιριών για την περιοχή μας.
 

 

08/05/2014

Η Επιχειρηματικότητα ως Διέξοδος στην Ανεργία

  Οι νέοι, φοιτητές και απόφοιτοι Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, χρειάζονται μια διέξοδο στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία ή την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας, γεγονός που έχει περιορισθεί σημαντικά σήμερα, λόγω της ύφεσης που μαστίζει την Ελληνική οικονομία. Το να γίνει κανείς υπάλληλος ίσως δεν είναι ο μοναδικός τρόπος επαγγελματικής αποκατάστασης.

Ένα σωστό επιχειρηματικό ξεκίνημα μπορεί να αποτελέσει λύση ουσίας για όλους όσους αναζητούν διέξοδο στην απασχόληση. Η ανάγκη για την ενίσχυση της καινοτόμου επιχειρηματικότητας είναι ιδιαίτερα σημαντική και ο ρόλος της κρίσιμος για την ανάπτυξη της οικονομίας. Παράλληλα έχει διαπιστωθεί ότι ο καλύτερος τρόπος για μία επιτυχημένη καινοτόμο επιχειρηματικότητα, είναι η εξειδικευμένη εκπαίδευση των υποψηφίων επενδυτών και η συνδρομή τους από εξειδικευμένους μέντορες – coaches και επιτυχημένους επιχειρηματίες.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι και ακόμα περισσότερα προγράμματα που προσπαθούν να βοηθήσουν την προσπάθεια αυτή. Ένα από αυτά, μπορεί να θεωρηθεί και ο “accelerator”, που είναι ένα πρόγραμμα επιτάχυνσης της επιχειρηματικής ιδέας με στόχο το γρήγορο και κατά το δυνατόν ασφαλές πέρασμα από την επιχειρηματική ιδέα στην υλοποίηση της επιχείρησης.

Μερικά από τα χαρακτηριστικά που κάνουν τον accelerator να θεωρείται ένα από τα πιο αποτελεσματικά προγράμματα επιτάχυνσης, μπορούν να θεωρηθούν τα παρακάτω:
  • Ο όρος “accelerator” και η λογική του είναι σχετικά καινούργια στο ελληνικό επιχειρηματικό οικοσύστημα.

  • Το επιχειρησιακό περιβάλλον, σχετικά με τις νεοφυείς εταιρίες (StartUps), έχει αποκτήσει σημαντική δυναμική και δημοσιότητα.

  • Σε παγκόσμιο επίπεδο οι accelerators είναι τα ποιο δυναμικά και αξιόπιστα «εργαλεία» για την ενθάρρυνση της επιχειρηματικότητας.

  • Αναμένεται σημαντική ανάπτυξη των μοντέλων αυτών που ενισχύουν, με εξωστρεφή λογική, την επιχειρηματικότητα από τα πρώτα της βήματα.

  • Ο σκοπός του κάθε acceleration program είναι ένας: ‘‘Επιτυχία’’ των επιταχυνόμενων ομάδων ή ‘‘γρήγορη αποτυχία’’, για να μειωθεί η απώλεια σε πόρους από την παρατεταμένη προσπάθεια σε λάθος κατεύθυνση ή με λάθος επιλογές.

Θέλοντας να αναφερθούμε πιο πρακτικά στο θέμα αυτό, μπορούμε να λάβουμε υπόψη μας την εμπειρία από τα προγράμματα που υλοποιήθηκαν και υλοποιούνται στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

belidis.gr
 

 

04/05/2014

Ξεκάθαρες θέσεις για το ποδόσφαιρο από την εκπομπή του Κυριάκου Θωμαΐδη, "δίκη στο ΣΚΑI"


Παρέμβαση του Χαράλαμπου Αποστολίδη δικηγόρου, υποψήφιου Περιφερειακού Συμβούλου
 
Πρώτο Προηγούμενο Σελίδα 9 από 290 | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Επόμενο Τελευταίο