newsletter
 
 
 
 
 













Προβολή κειμένου

print

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Παιδεία: Προβλήματα και προοπτικές

Η Νέα Δημοκρατία έφερε την παιδεία σε δραματικό αδιέξοδο. Η κριτική ανάγνωση της πρόσφατης απάντησης του Πρωθυπουργού σε Ερώτηση του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ είναι αποκαλυπτική:

Προσπάθησε να πείσει ότι αυξήθηκαν οι δαπάνες για την Παιδεία, αλλά αναφέρεται σε απόλυτα νούμερα και όχι σε ποσοστό επί του ΑΕΠ! Οι δημόσιες δαπάνες φέτος μειώθηκαν στο 3,02% του ΑΕΠ, ενώ η δέσμευσή του για 5% ξεχάστηκε απολύτως. Έτσι είναι απόλυτα λογικό να μην υπάρχουν χρήματα ακόμα και για την στοιχειωδώς αξιοπρεπή λειτουργία της, όπως φαίνεται και από τα ακόλουθα σημεία της τοποθέτησης του κ. Καραμανλή.

Δεν απάντησε σχετικά με τις προκλητικά χαμηλές αμοιβές των εκπαιδευτικών!

Υποσχέθηκε (πάλι) εξόφληση των οφειλόμενων μισθών προς αναπληρωτές και ωρομίσθιου! Η αλήθεια είναι ότι 30.000 εκπαιδευτικοί για τρίτη χρονιά παραμένουν απλήρωτοι πάνω από έξι μήνες!

Ενώ καθηγητές διορίζονταν μέχρι και προχθές και ενώ ήδη έχουν χαθεί πάνω από 400.000 διδακτικές ώρες, δήλωσε υπερηφάνως ότι «βαίνει σε συγκεκριμένες δράσεις για έγκαιρες τοποθετήσεις καθηγητών».

Ανακοίνωσε ...αύξηση των Ολοήμερων Σχολείων, ενώ οι οικογένειες, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί βιώνουν την υποβάθμιση και συρρίκνωση του θεσμού.

Δεν απάντησε στην πρόταση του Γ. Α. Παπανδρέου για Ολοήμερο Δημοτικό και Γυμνάσιο.

Αναφέρθηκε στην υλοποίηση της δέσμευσης για έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή για κάθε μαθητή. Η πρόσφατη ετήσια έκθεση της Ε.Ε. για την Ελλάδα την κατατάσσει στην 27η θέση ανάμεσα στους 27.

Ενημέρωσε (!) για την διδασκαλία δύο ξένων γλωσσών στα σχολεία, προσποιούμενος ότι δεν κατανοεί την πρόταση του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ για πιστοποίηση της επάρκειας στην γνώση ξένης γλώσσας και υπολογιστή από το σχολείο.

Περαιτέρω:

Τα δύο τρίτα των μαθητών των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ εγκαταλείπουν την Επαγγελματική εκπαίδευση για τις ιδιωτικές σχολές.

Τα Σχολεία Ειδικής Αγωγής υπολειτουργούν, λόγω έλλειψης προσωπικού και υποδομών.

Τα προγράμματα διδακτικής στήριξης για τους πιο αδύναμους μαθητές σαμποτάρονται συστηματικά, ώστε οι μαθητές να καταφύγουν στα ιδιωτικά φροντιστήρια και οι επί μήνες απλήρωτοι καθηγητές το ίδιο.

Η μουσική και αισθητική αγωγή είναι υπό διωγμόν, χωρίς πόρους, υποδομές, μουσικά όργανα, ενώ οι καθηγητές αγωνιούν για την εργασιακή τους σχέση.

Η ελληνόγλωσση αγωγή των ελληνοπαίδων εξωτερικού έχει πλέον ακόμα και ονομαστικά χαμηλότερους πόρους.

30 ειδικότητες των ΤΕΙ δεν διασφαλίζουν για τους πτυχιούχους επαγγελματικά δικαιώματα.

Το ίδιο συμβαίνει και με πολλές πανεπιστημιακές και πολυτεχνικές σχολές.

Πανεπιστήμια, Πολυτεχνεία και ΤΕΙ βρίσκονται σε πλήρη αστάθεια, μετά την περίφημη μετέωρη «μεταρρύθμιση»

Η βάση του «10» ενίσχυσε την ιδιωτική δήθεν ανώτατη εκπαίδευση, έθεσε σε κίνδυνο την ίδια την ύπαρξη και λειτουργία πολλών ΤΕΙ, ιδίως στην περιφέρεια, και απαξίωσε διεθνώς την Ελληνική δημόσια μέση εκπαίδευση.

Ο μη έχοντες και κατέχοντες Έλληνες γονείς χρηματοδότησαν την ...δημόσια εκπαίδευση σχεδόν με 5 δισεκατομμύρια Ευρώ το 2007!

Την πραγματικότητα για να την αλλάξεις πρέπει να την κατανοείς και να θέλεις να την αλλάξεις.

Για αυτό οι πολίτες δεν έχουν να περιμένουν τίποτα από τον Πρωθυπουργό και την Νέα Δημοκρατία.

 

Αντίθετα έχουν απαιτήσεις από το ΠΑΣΟΚ, αν θέλουμε να συσπειρωθούν και πάλι μαζικά γύρω από το Κίνημά μας. Εναλλακτική πρόταση υπάρχει και είναι εφικτή!

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, μιλώντας την παραπάνω Παρασκευή στη Βουλή, έδωσε ένα βασικό μοτίβο των δεσμεύσεών μας απέναντι στην κοινωνία:

«Εγγυόμαστε ένα ριζικά διαφορετικό σύστημα εξετάσεων, που απελευθερώνει τον νέο από τα καταναγκαστικά έργα της τυφλής αποστήθισης και τον μεταμορφώνει σε έναν νέο με κριτική σκέψη, συνθετική και δημιουργική σκέψη, που θα απελευθερώνει και το Λύκειο από την φροντιστηριακή του φύση, αυτό που χρειάζεται σήμερα, δηλαδή, η εποχή.

Εγγυόμαστε εισαγωγή του μαθητή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου, με ευρύτατες επιλογές. Τελειώνοντας το Γυμνάσιο, θα ξέρει υπολογιστή, πληροφορική αλλά και μια ξένη γλώσσα, με πιστοποιητικά επάρκειας, χωρίς - το τονίζω - να χρειάζεται ιδιαίτερα και φροντιστήρια.

Εγγυόμαστε δημιουργική εκπαιδευτική και ψυχολογική στήριξη στον νέο και την οικογένειά του, μέσα από το ολοκληρωμένο Ολοήμερο σχολείο και Δημοτικό και Γυμνάσιο. Εγγυόμαστε το δικαίωμα για κάθε παιδί τριών ετών και άνω στην προσχολική αγωγή.

Σε αυτή τη μεταρρύθμιση, καλούμε, τον πρωταγωνιστικό ρόλο, να τον έχουν οι εκπαιδευτικοί. Γι' αυτό τον λόγο, λέμε ξεκάθαρα: εγγυόμαστε το 5% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος για την παιδεία. Τέλος, αυτές οι συνεχείς μειώσεις για τις δαπάνες στον χώρο της παιδείας, που ακολούθησε η Νέα Δημοκρατία.

Δική μας δέσμευση: καλές αμοιβές και όροι απασχόλησης για τους εκπαιδευτικούς. Επίλυση του χρόνιου προβλήματος των αναπληρωτών και ωρομισθίων. Δική τους δέσμευση: συνεχής επιμόρφωση, αξιολόγηση έργου και πρωτοβουλία, για ένα σχολείο δημιουργικό, ανοιχτό, κοντά στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, των νέων και της οικογένειας.»

Κορμός της πρότασής μας είναι η υλοποίηση της συνταγματικής επιταγής για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, υψηλής ποιότητας, με συνεχή αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της, ισχυρή χρηματοδότηση και αξιοπρεπή και αξιοκρατική στελέχωση.

Ανώτατη εκπαίδευση, υψηλής ποιότητας, ανταγωνιστική διεθνώς, που να οδηγεί σε ένα σύγχρονο, δίκαιο και αξιοκρατικό σύστημα επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Αποτελεσματική φοιτητική μέριμνα, με στόχο απερίσπαστες σπουδές, χωρίς κόστος για τις οικογένειες, ιδίως τις πιο αδύναμες οικονομικά.

Ολοκληρωμένο πρόγραμμα σύγχρονης εκπαιδευτικής στέγης, που να καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος, από το επίπεδο του βρεφονηπιακού σταθμού μέχρι το πανεπιστήμιο, και την ολοκληρωμένη λειτουργία του και στο μέλλον.

Έμφαση στην ουσιαστική ενιαία επαγγελματική εκπαίδευση, που να αποτελεί αξιόπιστο εισιτήριο για την είσοδο στον επαγγελματικό βίο, χωρίς να αποκλείει την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.