newsletter
 
 
 
 
 













Προβολή κειμένου

print

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

    

 

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ

Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Σερρών

 

 

Αθήνα, 16 Φεβρουαρίου 2009

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

 

Προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά

 

Θέμα: Για ...Δράμα, αντί προς Καβάλα, κατευθύνεται ο Οδικός ¶ξονας Ε61 (Προμαχώνας – Σέρρες – Καβάλα) ! – Το 2010 (!!!) θα ολοκληρωθούν οι μελέτες! – ¶γνωστο πότε θα τελειώσει ο δρόμος! – Κουβέντα για τις κακοτεχνίες, τις οικονομικές υπερβάσεις, τις καθυστερήσεις και το σταμάτημα των έργων στον άξονα Ε60 (Δερβένι – Σέρρες – Προμαχώνας)!

 

Τις έντονες ανησυχίες που εκφράζουν πλέον ανοιχτά  οι πολίτες του Νομού Σερρών για την τύχη, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των κάθετων οδικών αξόνων εντός της περιοχής μας έρχεται να ενισχύσει η με α. π. 1871/09-02-2009 απάντηση του Υφυπουργού  ΠΕΧΩΔΕ σε Ερώτηση και Αίτηση κατάθεσης εγγράφων, που είχαμε καταθέσει στις 15 Ιανουαρίου 2009. Η απάντηση, εκτός του ότι εκδηλώνει περιφρόνηση στον θεσμό του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, καθώς δεν συνοδεύεται από κανένα έγγραφο που να την τεκμηριώνει, αποκαλύπτει σοβαρότατες διαφοροποιήσεις στον σχεδιασμό του Οδικού ¶ξονα Ε61 (Προμαχώνας – Σέρρες – Καβάλα) και σημαντικότατες καθυστερήσεις στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του.

Συγκεκριμένα στην απάντηση αναφέρεται ότι

«...βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί για τις μελέτες του άξονα 61, οι οποίες αφορούν: ... ...

β) τη νέα χάραξη, μήκους περίπου 35 χλμ., στο τμήμα Μεσοράχη – παράκαμψη Δράμας – σύνδεση με περιοχή Καβάλας ...»

Οι πολίτες του Νομού Σερρών έχουν υπ’ όψιν τους την αρχική χάραξη του Ε61, όπως αυτή προκύπτει από χάρτη της εταιρίας «Εγνατία Οδός Α. Ε.»

Στον χάρτη αυτόν είναι προφανές ότι ο Ε61 δεν προσεγγίζει σε κάποιο σημείο την Δράμα, η οποία υποτίθεται ότι θα εξυπηρετείται από τον άξονα «Εξοχή – Δράμα  -  Καβάλα», συνεπώς προκαλεί εύλογες απορίες η μετατόπιση του Ε61 προς την Δράμα μετά την Νέα Ζίχνη, η οποία είναι παράλογη και αντιοικονομική.

Ανησυχία επίσης γενούν οι αναφορές σε ...αναβάθμιση του «κατασκευασμένου τμήματος  Σερρών – Ν. Ζίχνης – Μεσοράχης», με βάση και την εμπειρία της δήθεν αναβάθμισης του Ε60 στα τμήματα των επικίνδυνων καμπυλών, θέμα επί του οποίου το ΥΠΕΧΩΔΕ αποφεύγει συστηματικά να απαντήσει τεκμηριωμένα στις αλλεπάλληλες Ερωτήσεις  μας.

¶λλο σημείο, το οποίο εξοργίζει, είναι η καθυστέρηση σχεδιασμού και πολύ περισσότερο εκτέλεσης του έργου, καθώς το ΥΠΕΧΩΔΕ τοποθετεί την ολοκλήρωση των μελετών για τον Ε61 στο 2010! Είναι χαρακτηριστικό ότι η απάντηση αναφέρει πως «οι διαγωνισμοί είναι σε εξέλιξη», πράγμα το οποίο σημαίνει ότι δεν έχουν καν προκηρυχθεί οι σχετικές με το έργο μελέτες! Ο εμπαιγμός έχει και όρια!

Παρά τις αυτάρεσκες δηλώσεις της Κυβέρνησης και των στελεχών της, η εν λόγω απάντηση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ δυστυχώς επιβεβαιώνει τις χειρότερες ανησυχίες των πολιτών του Νομού Σερρών, οι οποίοι βλέπουν τον Νομό τους να υποβαθμίζεται διαρκώς σε επίπεδο συγκοινωνιακών υποδομών, ο σχεδιασμός και η εκτέλεση των οποίων μόνον την περιφερειακή ανάπτυξη δεν έχουν ως κύριο κριτήριο! Μαζί με την υποβάθμιση των συγκοινωνιακών υποδομών, ο Νομός Σερρών βλέπει να απομακρύνεται διαρκώς η προοπτική της συνολικής, βιώσιμης και σταθερής ανάπτυξής του.

Κατόπιν των ανωτέρω

Α. Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:

1.       Για ποιους λόγους και με βάση ποια κριτήρια ανασχεδιάσθηκε η διαδρομή του Οδικού ¶ξονα Ε61, ώστε να προσεγγίζει την Δράμα;

2.       Για ποιους λόγους καθυστέρησε τουλάχιστον για πέντε χρόνια ο σχεδιασμός και η εκτέλεση του Οδικού ¶ξονα Ε61;

3.       Με βάση ποια κριτήρια θεωρείται «κατασκευασμένο» το τμήμα Σερρών – Νέας Ζίχνης – Μεσοράχης, και ποιες είναι οι σχεδιαζόμενες βελτιώσεις, ώστε ο Ε61 να παραδοθεί ως κλειστός Ευρωπαϊκών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομος;

4.       Ποιος είναι ο οριστικός χρονικός προγραμματισμός ολοκλήρωσης των καθέτων οδικών αξόνων Ε60 και Ε61;

5.       Πότε θα ολοκληρωθούν και θα παραδοθούν τα έργα;

6.       Ποιο θα είναι το τελικό κόστος κατασκευής των έργων;

7.       Πώς θα διασφαλισθεί αποτελεσματικά η οδική ασφάλεια;

7.1.    Θα εφαρμοσθούν οι προδιαγραφές ασφάλειας των έργων, όπως αυτά προσδιορίζονται από την ίδια την εταιρία «Εγνατία Οδός Α. Ε.» σχετικά με τα στηθαία;

7.2.    Θα γίνει βελτίωση των επικίνδυνων καμπυλών και άλλων επικίνδυνων σημείων του υφιστάμενου οδικού αποθέματος;

Β. Καλείται ο αρμόδιος κ. Υπουργός να καταθέσει κάθε έγγραφο που στηρίζει τις απαντήσεις του στα ως άνω ερωτήματα και ιδίως

1.       έγγραφα και σχέδια που αφορούν στον αρχικό σχεδιασμό του Οδικού ¶ξονα Ε61

2.       τα προσχέδια της νέας χάραξης του Οδικού ¶ξονα Ε61

3.       τις βασικές προδιαγραφές και τα χαρακτηριστικά, με βάση τα οποία θα κινηθούν οι μελετητές του.

 

Ο ΕΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ

 

ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ