newsletter
 
 
 
 
 













Προβολή κειμένου

print

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

                                                                                                    31/07/2009 

 

 

Ερώτηση προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών.

 

 

Θέμα Ερώτησης: «Σε πλήρη ανάπτυξη το σχέδιο απαξίωσης του ΟΣΕ και των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών αφού κόβονται τέσσερα τοπικά δρομολόγια  μεταξύ Σερρών και Θεσσαλονίκης!

και μένουν χωρίς άμεση συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση οι κάτοικοι του βόρειου άξονα του Νομού!»

 

Κατ’ επανάληψη έχουμε επισημάνει και μέσω του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αδιαφορεί για την πραγματική ανάπτυξη των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, κόβοντας το ένα μετά το άλλο τα τραίνα που εξυπηρετούσαν με χαμηλό κόμιστρο τις φτωχότερες εισοδηματικές τάξεις και τους νέους, ιδίως στην βόρεια Ελλάδα, μεταξύ της Θεσσαλονίκης και των Δικαίων - Καστανιάς! Είναι σαφές ότι και στον ΟΣΕ ακολουθείται το πρότυπο της Ολυμπιακής: Απορρύθμιση, απαξίωση, σαλαμοποίηση, «ξεφόρτωμα» των εργαζομένων, μέχρι το ξεπούλημα σε κομμάτια ενός τεράστιου κεφαλαίου της δημόσιας περιουσίας και της αναπτυξιακής δυναμικής της χώρας! Στο μεσοδιάστημα η Κυβέρνηση κάνει ιδιοκτησιακή χρήση των δυνατοτήτων που παρέχονται και μέσω του ΟΣΕ και των δρομολογίων του, για ρουσφέτια και προεκλογικές διευθετήσεις!

Μελετώντας τον νέο πίνακα των δρομολογίων του ΟΣΕ στην Μακεδονία και την Θράκη χαιρετίζουμε την αναβάθμιση των τοπικών σιδηροδρομικών συνδέσεων μεταξύ Ξάνθης, Κομοτηνής και Αλεξανδρούπολης, οι οποίες ενισχύονται με την δρομολόγηση των αμαξοστοιχιών με αριθμούς 1677, 1678, 1671, 1672, 1673 και 1674 (Ξάνθη – Αλεξανδρούπολη και αντίστροφα) και 1675, 1676 (Κομοτηνή – Αλεξανδρούπολη και αντίστροφα). Η ικανοποίησή μας δεν περιορίζεται ούτε από το γεγονός ότι η απόφαση αυτή σχετίζεται χρονικά με το ενδεχόμενο προσφυγής σε εκλογές, ούτε από το γεγονός ότι η Κομοτηνή είναι η εκλογική περιφέρεια του κ. Υπουργού!

Δυστυχώς όμως ακόμα και αυτή η αναβάθμιση των τοπικών σιδηροδρομικών συνδέσεων αποδεικνύει ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αδιαφορεί για την συνολική ανάπτυξη του ΟΣΕ, ως οικολογικού μέσου μεταφοράς προσώπων και αγαθών: Η αναβάθμιση στην Θράκη γίνεται δυστυχώς «με ξένα κόλλυβα», δηλαδή σε βάρος των τοπικών συνδέσεων μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σερρών. Συγκεκριμένα από σήμερα κόβονται οι ακόλουθες αμαξοστοιχίες:

·         1630: Θεσσαλονίκη (6:35) – Σέρρες (8:47)

·         1631: Σέρρες (9:00) – Θεσσαλονίκη (11:17)

·         1632: Θεσσαλονίκη (13:02) – Σέρρες (15:15)

·         1633: Σέρρες (15:25) – Θεσσαλονίκη (17:43)

Οι συνέπειες είναι ιδιαίτερα αρνητικές ιδίως για τους κατοίκους του βόρειου άξονα του Νομού Σερρών (Καστανούσα, Καλοχώρι, Πλατανάκια, Ροδόπολη, Λιβαδιά, Νεοχώρι, Μανδράκι, Ακριτοχώρι, Θρακικό, Βυρώνεια, Νέο Πετρίτσι, Σιδηρόκαστρο κλπ), οι οποίοι για να μεταβούν ή να επιστρέψουν από την Θεσσαλονίκη, είναι υποχρεωμένοι να αλλάξουν από δύο έως τρία λεωφορεία! Επίσης αποκλείεται η άμεση και ευχερής πρόσβαση των επισκεπτών του υγροβιότοπου της Κερκίνης με δημόσια συγκοινωνία!

Ωστόσο η «φροντίδα» του κ. Υπουργού για τους ακρίτες δεν περιορίζεται στον Νομό Σερρών: Οι κάτοικοι του Νομού Έβρου από την Αλεξανδρούπολη και πάνω δεν έχουν την ευκαιρία να μεταβούν στον τόπο τους αν δεν προλάβουν το τελευταίο τραίνο, που αναχωρεί στις ...2:20 το μεσημέρι!

Είναι προφανές ότι και οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες υποφέρουν και αυτές από τον προεκλογικό οίστρο πελατειακών ρυθμίσεων και ρουσφετολογικών διευθετήσεων που προωθεί  η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας σε όλους τους τομείς δημόσιας πολιτικής, σε βάρος της κοινωνικής συνοχής και της αναπτυξιακής προοπτικής της χώρας!

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός

1.       Με ποια κριτήρια καταργήθηκαν οι αμαξοστοιχίες του ΟΣΕ, που εξυπηρετούν τον βόρειο άξονα του Νομού Σερρών;

2.       Έχει υπολογίσει τις συνέπειες για τους κατοίκους των Δήμων του βόρειου άξονα του Νομού Σερρών από τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό τους;

3.       Πότε σκοπεύει να αναθεωρήσει την αυθαίρετη και βλαπτική για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών απόφαση περικοπής των δρομολογίων;

4.       Έχει έστω και τώρα την πρόθεση

4.1.   να σταματήσει την απαξίωση, κατάτμηση και αποδιάρθρωση του ΟΣΕ;

4.2.   να πάψει να χρησιμοποιεί και τον ΟΣΕ σε μία επιχείρηση ρουσφετολογικών ρυθμίσεων και εξυπηρετήσεων;

4.3.   να προβεί σε ορθολογικό ανασχεδιασμό των σιδηροδρομικών συνδέσεων στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου με κριτήρια την κοινωνική συνοχή, την οικολογική μεταφορά προσώπων και εμπορευμάτων και την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας;